Polityka prywatności

1. Informacje ogólne

Niniejszy dokument określa zasady przetwarzania i ochrony danych osobowych w związku z korzystaniem przez Użytkowników ze strony internetowej www.abpraca.pl i ma zastosowanie do wszystkich przypadków, w których AB Job Service Polska Sp. z o.o. jest Administratorem Danych Osobowych. Polityka Prywatności powstała w celu zapewnienia pełnej i przejrzystej realizacji obowiązku informacyjnego wynikającego z Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO).

2. Administrator Danych Osobowych

Administratorem Danych Osobowych jest AB Job Service Polska Sp. z o.o z siedzibą przy ul. Rymarskiej 19/8, 53-206 Wrocław. Dane kontaktowe Administratora Danych dostępne są w zakładce Kontakt. Z Inspektorem Ochrony Danych, Panem Jackiem Kaflowskim, można skontaktować się pod adresem: iod@abpraca.pl.

3. Zakres i cele przetwarzania danych osobowych

Przetwarzaniem danych osobowych jest co do zasady każda czynność na danych osobowych, niezależnie od tego, czy jest dokonywana w sposób zautomatyzowany, czy nie, np.: zbieranie, przechowywanie, utrwalanie, porządkowanie, modyfikowanie, przeglądanie, wykorzystywanie, udostępnianie, ograniczanie, usuwanie lub niszczenie. Dane osobowe przetwarzane są wyłącznie w przypadkach, gdy osoba, której dane dotyczą, wyraziła na to zgodę lub gdy Administrator posiada inną podstawę prawną pozwalającą przetwarzać dane osobowe.

Poniżej wyszczególnione zostały cele i zakres przetwarzania danych osobowych przez AB Job Service Polska Sp. z o.o., wraz z podstawami prawnymi:

Cel

Podstawa prawna

Zakres przetwarzanych danych

Okres przechowywania danych

Realizacja umów o  kierowanie do pracy za granicą

Art. 6 ust. 1 lit. b) RODO – umowa;

Art. 6 ust. 1 lit. f) RODO – prawnie uzasadniony interes realizowany przez Administratora. Naszym prawnie uzasadnionym interesem jest ewentualne ustalenie, dochodzenie lub obrona przed roszczeniami z tytułu umowy.

Dane osobowe osób kierowanych do pracy w zakresie: imię, nazwisko, adres zamieszkania, numer i seria dowodu osobistego.

Dane będą przechowywane przez okres 6 lat od zakończenia realizacji umowy w celu udokumentowania świadczonych usług zgodnie z wymogami przepisów o rachunkowości lub do momentu ustania ewentualnych roszczeń.

Prowadzenie korespondencji

Art. 6 ust. 1 lit. f) RODO – prawnie uzasadniony interes realizowany przez Administratora. Naszym prawnie uzasadnionym interesem jest udzielenie odpowiedzi na Państwa zapytania oraz przesyłanie niezbędnych informacji drogą elektroniczną.

Dane osobowe stron korespondencji w zakresie: imię, nazwisko, adres e-mail, numer telefonu.

Dane będą przechowywane przez okres 6 lat do zakończenia prowadzonych spraw, do momentu ustania roszczeń lub ustania naszych zobowiązań wobec przepisów prawa.

Nawiązanie kontaktu za pomocą portalu społecznościowego Facebook/Instagram/LinkedIn

Art. 6 ust. 1 lit. f) RODO – prawnie uzasadniony interes realizowany przez Administratora. Naszym prawnie uzasadnionym interesem jest nawiązanie z Państwem kontaktu i interakcja na portalach.

Dane osobowe w zakresie podanym w Państwa profilu w serwisie społecznościowym, interakcje na profilu, treść korespondencji.

Dane będą przetwarzane przez okres prowadzenia profilu  lub do momentu, w którym przestaniesz go obserwować. Twoje dane, w szczególności będące treścią korespondencji, mogą być przetwarzane przez okres 6 lat od zakończenia prowadzonych spraw lub do momentu ustania roszczeń.

Nawiązanie kontaktu za pomocą funkcji oddzwaniania umieszczonej na stronie internetowej

Art. 6 ust. 1 lit. f) RODO – prawnie uzasadniony interes realizowany przez Administratora. Naszym prawnie uzasadnionym interesem jest nawiązanie z Państwem kontaktu.

Numer telefonu.

Dane zgromadzone za pośrednictwem formularza będą przechowywane przez okres 6 lat lub do momentu ustania roszczeń.

Korzystanie z formularza kontaktowego

Art. 6 ust. 1 lit. f) RODO – prawnie uzasadniony interes realizowany przez Administratora. Naszym prawnie uzasadnionym interesem jest udzielenie odpowiedzi na Państwa zapytania oraz przesyłanie niezbędnych informacji drogą elektroniczną.

Imię, nazwisko, telefon kontaktowy, adres e-mail, dane stanowiące treść przesłanej wiadomości.

Dane będą przechowywane przez okres 6 lat do zakończenia prowadzonych spraw, do momentu ustania roszczeń lub ustania naszych zobowiązań wobec przepisów prawa.

Marketing bezpośredni/newsletter

Art. 6 ust. 1 lit. f) RODO – prawnie uzasadniony interes realizowany przez Administratora – przesyłanie informacji marketingowych i handlowych do osób, które wyraziły zgody w oparciu o Prawo Telekomunikacji Elektronicznej.

Adres e-mail.

Dane będą przetwarzane do momentu wycofania zgody na przesyłanie informacji drogą elektroniczną.

Okres przechowywania danych osobowych uzależniony jest od celu przetwarzania danych, dla którego zostały zebrane. Kryteria stosowane do wyznaczenia właściwego okresu przechowywania uwzględniają:

  • konieczność osiągnięcia danego celu;
  • okres niezbędny dla realizacji usług;
  • okres na jaki została udzielona zgoda;
  • przepisy prawa.

4. Przechowywanie danych osobowych

AB Job Service Polska Sp. z o.o. stosuje zasadę ograniczenia przechowywania danych osobowych, która zabezpiecza dane przed ich przetwarzaniem przez okres dłuższy, niż jest to niezbędne do celów, w których dane są przetwarzane. Gdy spółka zakończy cel przetwarzania, wówczas usuwa lub anonimizuje dane, co ma miejsce w szczególności:

  • w przypadku prowadzonej korespondencji, dane będą przechowywane przez okres 6 lat do zakończenia prowadzonych spraw, do momentu ustania roszczeń lub ustania naszych zobowiązań wobec przepisów prawa;
  • w przypadku korzystania z mediów społecznościowych Administratora, dane będą przechowywane przez okres prowadzenia profilu lub do momentu, w którym Użytkownik przestanie go obserwować. Dane będące treścią korespondencji, mogą być przetwarzane przez okres 6 lat od zakończenia prowadzonych spraw lub do momentu ustania roszczeń;
  • w przypadku korzystania z formularza kontaktowego, dane będą przechowywane przez okres 6 lat do zakończenia prowadzonych spraw, do momentu ustania roszczeń lub ustania naszych zobowiązań wobec przepisów prawa;
  • w przypadku wykorzystania danych w celu prowadzenia marketingu bezpośredniego, dane będą przechowywane do momentu wycofania zgody na przesyłanie informacji drogą elektroniczną.

5. Ujawnianie danych osobowych

Administrator wdrożył procedury umożliwiające dostęp do danych osobowych jedynie osobom upoważnionym. Administrator podejmuje wszelkie niezbędne działania, by także ich podwykonawcy i inne podmioty współpracujące dawały gwarancję stosowania odpowiednich środków bezpieczeństwa w każdym przypadku, gdy przetwarzają dane osobowe na zlecenie Administratora.

W związku z prowadzeniem działalności wymagającej przetwarzania danych osobowych, dane mogą być ujawniane podwykonawcom Administratora, którzy pomagają wykonywać określone zadania i świadczyć wybrane usługi. Dane mogą być ujawniane wyłącznie w zakresie świadczonych usług, w szczególności podmiotom wykonującym usługi serwisowe, doradcze, konsultacyjne, obsługę prawną oraz księgową, serwisowi IT oraz dostawcom usług hostingu.

6. Prawa osób których dane dotyczą

Każda osoba ma możliwość wyboru w jakim zakresie chce korzystać z naszych usług i jakie informacje o sobie chce udostępniać. Informujemy również, że osoba, której dane dotyczą, w dowolnym momencie ma prawo żądać od Administratora realizacji praw przysługujących jej zgodnie z obowiązującymi przepisami Rozporządzenia o Ochronie Danych Osobowych. Podmiotom danych przysługują następujące prawa:

  • Prawo do uzyskania dostępu do danych osobowych dotyczących swojej osoby – na tej podstawie Administrator przekazuje osobie fizycznej zgłaszającej żądanie informację o przetwarzaniu danych, w tym przede wszystkim o celach i podstawach prawnych przetwarzania, zakresie posiadanych danych, podmiotach, którym są ujawniane, i planowanym terminie usunięcia danych;
  • Prawo do sprostowania danych – Administrator zobowiązany jest usuwać ewentualne niezgodności lub błędy przetwarzanych Danych osobowych oraz uzupełniać je, jeśli są niekompletne;
  • Prawo do usunięcia danych – na tej podstawie można żądać usunięcia danych, których przetwarzanie nie jest już niezbędne do realizowania żadnego z celów, dla których zostały zebrane;
  • Prawo do ograniczenia przetwarzania – w razie zgłoszenia takiego żądania Administrator zaprzestaje wykonywania operacji na Danych osobowych – z wyjątkiem operacji, na które wyraził zgodę Podmiot danych – oraz ich przechowywania, zgodnie z przyjętymi zasadami retencji;
  • Prawo do przenoszenia danych – osoba, której dane dotyczą, ma prawo otrzymać w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego dane osobowe jej dotyczące, które dostarczyła Administratorowi, oraz ma prawo przesłać te dane innemu Administratorowi;
  • Prawo sprzeciwu wobec przetwarzania danych – Podmiot danych może w każdym momencie sprzeciwić się – z przyczyn związanych z jego szczególną sytuacją – przetwarzaniu Danych osobowych, które odbywa się na podstawie prawnie uzasadnionego interesu Administratora, sprzeciw w tym zakresie powinien zawierać uzasadnienie;
  • Prawo wycofania zgody – jeśli dane przetwarzane są na podstawie wyrażonej zgody, Podmiot danych ma prawo wycofać ją w dowolnym momencie, co jednak nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem;
  • Prawo do złożenia skargi – w przypadku uznania, że przetwarzanie Danych osobowych narusza przepisy RODO lub inne przepisy dotyczące ochrony Danych osobowych, Podmiot danych może złożyć skargę do organu nadzorującego przetwarzanie Danych osobowych, właściwego ze względu na miejsce zwykłego pobytu Podmiotu danych, jego miejsce pracy lub miejsce popełnienia domniemanego naruszenia.

Tam, gdzie Administrator korzysta z usług wykonawców, dane osobowe pozostają pod kontrolą Administratora, który wdrożył procedury celem zapewnienia, że dane osobowe podlegają należytej ochronie i że są przetwarzane w sposób bezpieczny, zgodnie z postanowieniami niniejszej Polityki.

7. Przekazywanie danych osobowych do państw trzecich

W ramach promowania swojej działalności i realizacji procesów rekrutacyjnych w imieniu pracodawcy, Administrator posiada konta w serwisach społecznościowych Facebook/Instagram (Meta) i LinkedIn. Jeśli Użytkownik skontaktuje się dobrowolnie za pośrednictwem narzędzi oferowanych przez portale, Administrator udzieli odpowiedzi tym samym kanałem.

Korzystanie z funkcjonalności oferowanych przez Meta oraz LinkedIn wiąże się z koniecznością przekazania danych poza Europejski Obszar Gospodarczy. W takim przypadku dane mogą być przekazywane do państw trzecich zgodnie z zasadami tych mediów społecznościowych. Podmioty te przystąpiły do programu Data Privacy Framework, który gwarantuje odpowiedni poziom bezpieczeństwa danych osobowych.

UWAGA: Powyższa informacja nie dotyczy przetwarzania danych osobowych przez administratora serwisu Facebook/Instagram/Linkedin.

8. Przetwarzanie danych osobowych w celu rekrutacji i zatrudnienia

Dane osobowe przekazane za pośrednictwem naszej strony internetowej w formularzu aplikacyjnym są przetwarzane przez spółkę AB Midden Nederland jako Administratora Danych Osobowych, zgodnie z obowiązkiem informacyjnym przekazanym w formularzu. Spółka AB Midden Nederland powierza spółce AB Job Service Polska przetwarzanie danych osobowych w celu wsparcia rekrutacji i selekcji kandydatów do pracy oraz wsparcia procesów zatrudnienia. Wszystkie dane związane z rekrutacją i zatrudnieniem spółka AB Job Service Polska przetwarza jako podwykonawca w imieniu i na zlecenie spółki AB Midden Nederland. W ramach tych procesów spółka AB Job Service Polska nie występuje jako Administrator Danych Osobowych.

9. Informacja o plikach cookies

Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.

W ramach Serwisu stosowane są dwa zasadnicze rodzaje plików cookies: „sesyjne” (session cookies) oraz „stałe” (persistent cookies). Cookies „sesyjne” są plikami tymczasowymi, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika do czasu wylogowania, opuszczenia strony internetowej lub wyłączenia oprogramowania (przeglądarki internetowej). „Stałe” pliki cookies przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika przez czas określony w parametrach plików cookies lub do czasu ich usunięcia przez Użytkownika.

10. Jakiego rodzaju cookies używamy?

Serwis internetowy abpraca.pl wykorzystuje następujące pliki cookies:

  • tymczasowe – pliki te przechowują informacje odnośnie akcji wykonanych przez użytkownika podczas aktywnej sesji korzystania z serwisu internetowego. Tymczasowe pliki cookie usuwane są automatycznie przez przeglądarkę internetową po opuszczeniu serwisu internetowego. Zablokowanie tymczasowych plików cookies może uniemożliwić korzystanie z niektórych funkcjonalności serwisu internetowego.
  • cookies osób trzecich: pliki przechowują dane zgodnie z polityką prywatności partnera serwisu internetowego. Partnerami serwisu internetowego abpraca.pl są:
    Google Analytics – http://www.google.com/analytics/learn/privacy.html
    Facebook – http://www.facebook.com/help/cookies
  • trwałe – pliki te przechowują preferencje użytkownika dotyczące działania serwisu internetowego oraz jego wyglądu. Służą one do zapamiętywania danego komputera i mogą być kojarzone z danymi osobowymi. Trwałe pliki cookie usuwane są automatycznie przez przeglądarkę internetową po określonym w nich okresie ważności. Wykorzystując trwałe pliki cookie zwiększamy komfort użytkownika podczas korzystania z serwisu internetowego.

Użytkownik może samodzielnie i w każdym czasie zmienić ustawienia dotyczące plików Cookies, określając warunki ich przechowywania i uzyskiwania dostępu przez pliki Cookies do Urządzenia Użytkownika. Zmiany ustawień, o których mowa w zdaniu poprzednim, Użytkownik może dokonać za pomocą ustawień przeglądarki internetowej lub za pomocą konfiguracji usługi. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu Cookies na urządzeniu Użytkownika. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).

Użytkownik może w każdej chwili usunąć pliki Cookies korzystając z dostępnych funkcji w przeglądarce internetowej, której używa. Ograniczenie stosowania plików Cookies, może wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronie internetowej Serwisu.

Serwis internetowy abpraca.pl w większości przypadków nie zbiera i nie przechowuje w plikach cookie danych osobowych. Są jednak miejsca, w których zaznaczając pole “zapamiętaj mnie” zachowywane są w zaszyfrowanej postaci dane, które są niezbędne do wykonania danej funkcjonalności

11. Google Analytics

Serwis korzysta z Google Analytics, jednak zebrane informacje mają wyłącznie charakter statystyczny i służą jedynie do ulepszania strony abpraca.pl i dopasowywaniu do oczekiwań Użytkownika.

Dane o Użytkownikach odwiedzających stronę abpraca.pl nie są udostępniane podmiotom trzecim z wyłączeniem sytuacji, iż o przedmiotowe dane zwróci się sąd lub uprawniony do tego organ administracji publicznej.