Polityka prywatności

Polityka prywatności AB Job Service Polska Sp. z o.o.

1. Informacje ogólne

Niniejszy dokument określa zasady przetwarzania i ochrony danych osobowych przekazanych przez Użytkowników w związku z korzystaniem ze strony internetowej www.abpraca.pl i ma zastosowanie do wszystkich przypadków, w których AB Job Service Polska Sp. z o.o. jest Administratorem Danych Osobowych. Polityka Prywatności powstała w celu zapewnienia pełnej i przejrzystej realizacji obowiązku informacyjnego wynikającego z Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO). Dokument zawiera obowiązujące w Serwisie zasady zbierania i wykorzystywania danych o Użytkownikach. W celu zapewnienia integralności i poufności danych Administratorzy wdrożyli procedury umożliwiające dostęp do danych osobowych jedynie osobom upoważnionym. Administratorzy podejmują wszelkie niezbędne działania, by także ich podwykonawcy i inne podmioty współpracujące dawały gwarancję stosowania odpowiednich środków bezpieczeństwa w każdym przypadku, gdy przetwarzają Dane osobowe na zlecenie Administratora.

2. Administrator Danych Osobowych

Administratorem Danych Osobowych Użytkowników Serwisu www.abpraca.pl jest AB Job Service Polska Sp. z o.o z siedzibą przy ul. Rymarskie 19, 53-206 Wrocław. Dane kontaktowe Administratora Danych dostępne są pod adresem www.abpraca.pl w zakładce Kontakt. Z Inspektorem Ochrony Danych, Panem Jackiem Kaflowskim, możesz skontaktować się pod adresem: iod@abpraca.pl.

3. Zakres przetwarzanych danych

Dane osobowe to wszelkie informacje, które identyfikują lub pozwalają zidentyfikować osobę, której dane dotyczą. Przetwarzaniem danych osobowych jest w zasadzie każda czynność na danych osobowych, niezależnie od tego, czy jest dokonywana w sposób zautomatyzowany czy nie, np.: zbieranie, przechowywanie, utrwalanie, porządkowanie, modyfikowanie, przeglądanie, wykorzystywanie, udostępnianie, ograniczanie, usuwanie lub niszczenie. Dane osobowe przetwarzane są wyłącznie w przypadkach, gdy osoba, której dane dotyczą wyraziła na to zgodę, lub gdy Administrator posiada inną podstawę prawną pozwalającą przetwarzać dane osobowe.
Poniżej wyszczególnione zostały cele przetwarzania danych osobowych zgromadzonych w związku z funkcjonowaniem serwisu, wraz z podstawami prawnymi:

Cele przetwarzania danych osobowych gromadzonych przez AB Job Service Polska Sp. z o.o.:

Cel Podstawa prawna Zakres przetwarzanych danych Okres przechowywania danych
Realizacja procesu rekrutacyjnego  Art. 6 ust. 1 lit. a) RODO – zgoda osoby, której dane dotyczą Imię, nazwisko, adres e-mail, numer telefonu, informacje o posiadanym prawie jazdy, stopień znajomości języka angielskiego, miejsce zamieszkania/zameldowania, informacje zawarte w cv kandydatów do pracy Dane będą przechowywane aż do momentu wycofania udzielonej zgody na przetwarzanie danych osobowych.
Prowadzenie korespondencji Art. 6 ust. 1 lit. f), RODO – prawnie uzasadniony interes realizowany przez administratora. Naszym prawnie uzasadnionym interesem jest udzielenie odpowiedzi na Państwa zapytania oraz przesyłanie niezbędnych informacji drogą elektroniczną Dane osobowe stron korespondencji w zakresie: imię, nazwisko, adres e-mail, numer telefonu Dane będą przechowywane przez okres 6 lat do zakończenia prowadzonych spraw, do momentu ustania roszczeń lub ustania naszych zobowiązań wobec przepisów prawa.
Nawiązanie kontaktu za pomocą portalu społecznościowego Facebook/Instagram/LinkedIn Art. 6 ust. 1 lit. f), RODO – prawnie uzasadniony interes realizowany przez administratora. Naszym prawnie uzasadnionym interesem jest nawiązanie z Państwem kontaktu Dane osobowe w zakresie podanym w Państwa profilu w serwisie społecznościowym, interakcje na profilu, treść korespondencji. Dane będą przetwarzane przez okres prowadzenia profilu  lub do momentu, w którym przestaniesz go obserwować. Twoje dane, w szczególności będące treścią korespondencji, mogą być przetwarzane przez okres 6 lat od zakończenia prowadzonych spraw lub do momentu ustania roszczeń.
Nawiązanie kontaktu za pomocą funkcji oddzwaniania umieszczonej na stronie internetowej  Art. 6 ust. 1 lit. f), RODO – prawnie uzasadniony interes realizowany przez administratora. Naszym prawnie uzasadnionym interesem jest nawiązanie kontaktu w celu udzielenia odpowiedzi na Państwa zapytania  Numer telefonu Dane zgromadzone za pośrednictwem formularza będą przechowywane przez okres 6 lat lub do momentu ustania roszczeń.
Korzystanie z formularzy kontaktowych  Art. 6 ust. 1 lit. f), RODO – prawnie uzasadniony interes realizowany przez administratora. Naszym prawnie uzasadnionym interesem jest udzielenie odpowiedzi na Państwa zapytania oraz przesyłanie niezbędnych informacji drogą elektroniczną Imię, nazwisko, nazwa firmy, adres e-mail, numer telefonu, dane stanowiące treść przesłanej wiadomości  Dane będą przechowywane przez okres 6 lat do zakończenia prowadzonych spraw, do momentu ustania roszczeń lub ustania naszych zobowiązań wobec przepisów prawa.
Marketing bezpośredni – newsletter Art. 6.1. f) RODO – prawnie uzasadniony interes – przesyłanie informacji marketingowych i handlowych do osób, które wyraziły zgody w oparciu o Uśude  Adres e-mail  Dane będą przetwarzane do momentu wycofania zgody na przesyłanie informacji drogą elektroniczną (UŚUDE) 

Okres przechowywania danych osobowych uzależniony jest od celu przetwarzania danych, dla którego zostały zebrane. Kryteria stosowane do wyznaczenia właściwego okresu przechowywania uwzględniają:

  • konieczność osiągnięcia danego celu;
  • okres niezbędny dla realizacji naszych usług;
  • okres na jaki została udzielona zgoda;
  • przepisy prawa.

4. Przechowywanie danych osobowych

AB Job Service Polska Sp. z o.o. stosuje zasadę ograniczenia przechowywania danych osobowych, która zabezpiecza dane przed ich przetwarzaniem przez okres dłuższy, niż jest to niezbędne do celów, w których dane są przetwarzane. Gdy spółka zakończy cel przetwarzania, wówczas usuwa lub anonimizuje dane, co ma miejsce w szczególności, gdy:

  • wycofasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych w celach rekrutacyjnych;
  • w przypadku prowadzonej korespondencji, dane będą przechowywane przez okres 6 lat do zakończenia prowadzonych spraw, do momentu ustania roszczeń lub ustania naszych zobowiązań wobec przepisów prawa;
  • w przypadku korzystania z naszego Fanpage na stronie Facebook, dane będą przechowywane prze okres prowadzenia Fanpage lub do momentu, w którym przestaniesz go obserwować. Dane będące treścią korespondencji, mogą być przetwarzane przez okres 6 lat od zakończenia prowadzonych spraw lub do momentu ustania roszczeń;
  • w przypadku korzystania z funkcji oddzwaniania na stronie internetowej, dane będą przechowywane do momentu nawiązania skutecznego kontaktu, a następnie przez okres 6 lat do zakończenia prowadzonych spraw, do momentu ustania roszczeń lub ustania naszych zobowiązań wobec przepisów prawa;
  • w przypadku korzystania z formularza kontaktowego, dane będą przechowywane przez okres 6 lat do zakończenia prowadzonych spraw, do momentu ustania roszczeń lub ustania naszych zobowiązań wobec przepisów prawa;
  • w przypadku wykorzystania danych w celu prowadzenia marketingu bezpośredniego, dane będą przechowywane do momentu wycofania zgody na przesyłanie informacji drogą elektroniczną (UŚUDE);

5. Odbiorcy danych osobowych

W związku z prowadzeniem działalności wymagającej przetwarzania danych osobowych, dane mogą być ujawniane naszym podwykonawcom, którzy pomagają nam wykonywać określone zadania i świadczyć wybrane usługi. Dane osobowe mogą być udostępniane pracodawcom w celu zatrudnienia lub realizacji dalszych etapów rekrutacji. Dane mogą być ujawniane wyłącznie w zakresie świadczonych dla nas usług, w szczególności podmiotom wykonującym usługi serwisowe, doradcze, konsultacyjne, obsługę prawną oraz księgową, serwisowi IT oraz dostawcom usług hostingu.

6. Prawa osób których dane dotyczą

Każdy Użytkownik Serwisu ma możliwość wyboru w jakim zakresie chce korzystać z naszych usług i jakie informacje o sobie chce udostępniać. Informujemy również, że Użytkownik w dowolnym momencie ma prawo żądać od Administratora realizacji praw przysługujących mu zgodnie z obowiązującymi przepisami Rozporządzenia o Ochronie Danych Osobowych. Podmiotom danych przysługują następujące prawa:

  • Prawo do uzyskania dostępu do danych osobowych dotyczących swojej osoby – na tej podstawie Administrator przekazuje osobie fizycznej zgłaszającej żądanie informację o przetwarzaniu danych, w tym przede wszystkim o celach i podstawach prawnych przetwarzania, zakresie posiadanych danych, podmiotach, którym są ujawniane, i planowanym terminie usunięcia danych;
  • Prawo do sprostowania danych – Administrator zobowiązany jest usuwać ewentualne niezgodności lub błędy przetwarzanych Danych osobowych oraz uzupełniać je, jeśli są niekompletne;
  • Prawo do usunięcia danych – na tej podstawie można żądać usunięcia danych, których przetwarzanie nie jest już niezbędne do realizowania żadnego z celów, dla których zostały zebrane;
  • Prawo do ograniczenia przetwarzania – w razie zgłoszenia takiego żądania Administrator zaprzestaje wykonywania operacji na Danych osobowych – z wyjątkiem operacji, na które wyraził zgodę Podmiot danych – oraz ich przechowywania, zgodnie z przyjętymi zasadami retencji;
  • Prawo do przenoszenia danych – osoba, której dane dotyczą, ma prawo otrzymać w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego dane osobowe jej dotyczące, które dostarczyła Administratorowi, oraz ma prawo przesłać te dane innemu Administratorowi;
  • Prawo sprzeciwu wobec przetwarzania danych – Podmiot danych może w każdym momencie sprzeciwić się – z przyczyn związanych z jego szczególną sytuacją – przetwarzaniu Danych osobowych, które odbywa się na podstawie prawnie uzasadnionego interesu Administratora, sprzeciw w tym zakresie powinien zawierać uzasadnienie;
  • Prawo wycofania zgody – jeśli dane przetwarzane są na podstawie wyrażonej zgody, Podmiot danych ma prawo wycofać ją w dowolnym momencie, co jednak nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem;
  • Prawo do złożenia skargi – w przypadku uznania, że przetwarzanie Danych osobowych narusza przepisy RODO lub inne przepisy dotyczące ochrony Danych osobowych, Podmiot danych może złożyć skargę do organu nadzorującego przetwarzanie Danych osobowych, właściwego ze względu na miejsce zwykłego pobytu Podmiotu danych, jego miejsce pracy lub miejsce popełnienia domniemanego naruszenia.

Tam, gdzie korzystamy z usług wykonawców, Twoje dane osobowe pozostają pod naszą kontrolą i mamy wdrożone procedury celem zapewnienia, że Twoje dane osobowe podlegają należytej ochronie.

Dokładamy wysiłków, celem zapewnienia, że Twoje dane osobowe są przetwarzane w sposób bezpieczny i zgodnie z postanowieniami niniejszej Polityki.

Przetwarzanie danych w związku z korzystaniem z serwisu społecznościowego Facebook/Instagram/LinkedIn

  1. Administratorem danych osobowych jest Ab Job Service Polska Sp. z o.o. z siedzibą przy ul. Rymarskiej 19, 53-206 we Wrocławiu. Dane kontaktowe Administratora Danych Osobowych dostępne są pod adresem www.abpraca.pl.
  2. Bezpośredni kontakt z Inspektorem Ochrony Danych możliwy jest pod adresem iod@abpraca.pl
  3. Dane będą przetwarzane w celu administrowania stroną, komunikowania się z Tobą, wchodzenia w interakcje i kierowania do Ciebie treści marketingowych, co stanowi nasz uzasadniony interes (art. 6.1.f RODO).  Zasady przebywania w portalu społecznościowym wynikają z jego regulaminów.
  4. W każdej chwili możesz przestać obserwować profil. Nie będą Ci się wówczas wyświetlać żadne treści pochodzące od Administratora profilu. Administrator widzi Twoje dane osobowe, takie jak imię, nazwisko, czy informacje ogólne, które umieszczasz na swoim profilu jako publiczne. Przetwarzanie tych i pozostałych danych osobowych dokonywane jest również przez portal społecznościowy i na warunkach zawartych w jego  regulaminach.
  5. Twoje dane osobowe będą przetwarzane przez okres prowadzenia profilu lub do momentu, w którym przestaniesz go obserwować. Twoje dane, w szczególności będące treścią korespondencji, mogą być przetwarzane przez okres 6 lat od zakończenia prowadzonych spraw lub do momentu ustania roszczeń.
  6. Twoje dane mogą być ujawniane naszym podwykonawcom wyłącznie w zakresie świadczonych dla nas usług, w szczególności podmiotom wykonującym usługi serwisowe, doradcze, konsultacyjne, obsługę prawną oraz księgową, serwisowi IT lub innym podwykonawcom w zakresie obsługi naszych kont na portalach społecznościowych.
  7. Masz prawo do żądania od administratora dostępu do danych osobowych dotyczących swojej osoby, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, a także prawo sprzeciwu, prawo do przenoszenia danych oraz prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego.
  8. Twoje dane mogą być przekazywane do państw trzecich zgodnie z regulaminem Meta/LinkedIn. Przekazywanie to opiera się o zatwierdzone przez Komisję Europejską standardowe klauzule umowne, wskazane w regulaminach i politykach portali.
  9. Twoje dane nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania.

UWAGA: Powyższa informacja nie dotyczy przetwarzania twoich danych osobowych przez administratora serwisu Facebook/Instagram/Linkedin.

Informacja o plikach cookies

Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.

W ramach Serwisu stosowane są dwa zasadnicze rodzaje plików cookies: „sesyjne” (session cookies) oraz „stałe” (persistent cookies). Cookies „sesyjne” są plikami tymczasowymi, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika do czasu wylogowania, opuszczenia strony internetowej lub wyłączenia oprogramowania (przeglądarki internetowej). „Stałe” pliki cookies przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika przez czas określony w parametrach plików cookies lub do czasu ich usunięcia przez Użytkownika.

Jakiego rodzaju cookies używamy?

Serwis internetowy abpraca.pl wykorzystuje następujące pliki cookies:

  • tymczasowe – pliki te przechowują informacje odnośnie akcji wykonanych przez użytkownika podczas aktywnej sesji korzystania z serwisu internetowego. Tymczasowe pliki cookie usuwane są automatycznie przez przeglądarkę internetową po opuszczeniu serwisu internetowego. Zablokowanie tymczasowych plików cookies może uniemożliwić korzystanie z niektórych funkcjonalności serwisu internetowego.
  • cookies osób trzecich: pliki przechowują dane zgodnie z polityką prywatności partnera serwisu internetowego. Partnerami serwisu internetowego abpraca.pl są:
    Google Analytics – http://www.google.com/analytics/learn/privacy.html
    Facebook – http://www.facebook.com/help/cookies
  • trwałe – pliki te przechowują preferencje użytkownika dotyczące działania serwisu internetowego oraz jego wyglądu. Służą one do zapamiętywania danego komputera i mogą być kojarzone z danymi osobowymi. Trwałe pliki cookie usuwane są automatycznie przez przeglądarkę internetową po określonym w nich okresie ważności. Wykorzystując trwałe pliki cookie zwiększamy komfort użytkownika podczas korzystania z naszego serwisu internetowego.

Użytkownik może samodzielnie i w każdym czasie zmienić ustawienia dotyczące plików Cookies, określając warunki ich przechowywania i uzyskiwania dostępu przez pliki Cookies do Urządzenia Użytkownika. Zmiany ustawień, o których mowa w zdaniu poprzednim, Użytkownik może dokonać za pomocą ustawień przeglądarki internetowej lub za pomocą konfiguracji usługi. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu Cookies na urządzeniu Użytkownika. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).

Użytkownik może w każdej chwili usunąć pliki Cookies korzystając z dostępnych funkcji w przeglądarce internetowej, której używa. Ograniczenie stosowania plików Cookies, może wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronie internetowej Serwisu.

Serwis internetowy abpraca.pl w większości przypadków nie zbiera i nie przechowuje w plikach cookie danych osobowych. Są jednak miejsca, w których zaznaczając pole “zapamiętaj mnie” zachowujemy w zaszyfrowanej postaci dane, które są niezbędne do wykonania danej funkcjonalności

Google Analytics

Nasz Serwis korzysta z Google Analytics, jednak zebrane informacje mają wyłącznie charakter statystyczny i służą jedynie do ulepszania strony abpraca.pl i dopasowywaniu do Państwa oczekiwań.

Nie udostępniamy posiadanych danych o Użytkownikach odwiedzających stronę abpraca.pl podmiotom trzecim z wyłączeniem sytuacji, iż o przedmiotowe dane zwróci się sąd lub uprawniony do tego organ administracji publicznej.